Sestdiena, 2024. gada 21. decembris

Vārda diena: Saulcerīte, Tomass, Toms

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Pieaudzis Latvijas Radio sasniegto klausītāju skaits

Informācija medijiem 

26.09.2023.

Pieaudzis Latvijas Radio sasniegto klausītāju skaits

Latvijas Radio aizvien ir radio tirgus līderis un nedēļā sasniedz vairāk nekā 730 tūkstošus Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem – liecina jaunākie Kantar auditorijas pētījuma dati par 2023. gada pavasara – vasaras periodu.  

„Jaunākie radio auditorijas pētījuma dati liecina, ka Latvijas Radio sasniegtais klausītāju skaits ir stabils, vairāki kanāli piedzīvojuši arī nelielu izaugsmi. Arī kopējais radio klausītāju skaits Latvijā raksturojams kā stabils. Informācijas laikmetā, kad cīņa par klausītāju uzmanību tikai pieaug, tas apliecina, ka Latvijas Radio piedāvājums ir saistošs, un lineārās apraides radio kopumā nezaudē savu aktualitāti,” skaidro Latvijas Radio datu analītiķis Ansis Pētersons.

Kantar radio auditorijas pētījuma dati par periodu no 2023. gada marta līdz augustam liecina, ka LR grupas kanāli sasniedz 732,1 tūkstoti cilvēku jeb 48,14% Latvijas iedzīvotājus vecumā no 16 – 74 gadiem. LR kanālu klausīšanās laika daļa veido 33,9 % no radio kopējās klausīšanās laika daļas. Salīdzinot ar iepriekšējo pārskata periodu (2022. decembris līdz 2023. gada maijs) LR kanālu nedēļā sasniegtā auditorija ir pieaugusi par 7,6 tūkstošiem klausītāju. Vislielākais nedēļā sasniegtās auditorijas pieaugums vērojams Latvijas Radio 2 kanālā – sasniegtā auditorija palielinājusies par 15 tūkstošiem klausītāju (no 432,5 tūkst. līdz 447,5 tūkst. klausītāju). 2023. gada pavasara un vasaras periodā ikdienā visklausītākā radio stacija Latvijā ir Latvijas Radio 2. Par 4,2 tūkstošiem pieaugusi arī Latvijas Radio 1 nedēļā sasniegtā auditorija, savukārt Latvijas Radio 4 – Doma laukums sasniegtā auditorija pieaugusi par 5,8 tūkst. klausītājiem.

Salīdzinot ar atbilstošo periodu pērn (2022. gada marts – augusts) periodā no 2023. gada maija līdz augustam pieaugusi LR3 nedēļā sasniegtā auditorija par 16 tūkstošiem klausītāju (no 72,7 tūkstošiem līdz 88,7 tūkstošiem).

Par Latvijas Radio

Latvijas Radio ir lielākais programmu producents Latvijā. Radio veido piecas programmas: Latvijas Radio 1 (trešais klausītākais kanāls Latvijā), Latvijas Radio 2 (visklausītākā radio stacija Latvijā), Latvijas Radio 3 – Klasika (vienīgais klasiskās mūzikas kanāls Latvijā), Latvijas Radio 4 – Doma laukums (kanāls mazākumtautību valodās), jauniešu multimediālā platforma Latvijas Radio 5 – Pieci.lv. Tāpat Latvijas Radio retranslē Latvijas Radio 6 – NABA. Latvijas Radio saturs pēc pieprasījuma pieejams arī podkāstu straumēšanas vietnēs un Latvijas Radio mobilajā lietotnē.