Rīgas pavēderē uz Pērnavas un Deglava ielas stūra 2012.g. tika atklāts vides piemineklis “Rīdzinieki”, kas ir veltīts Augusta Deglava (1862-1922) 150. gadu jubilejas atcerei. Šis Rīgas nostūris joprojām ir saglabājis savu proletārisko garu, ko rada koka un arī vienkāršās mūra ēkas. Taču interesantu vakara noskaņu rada arī  proletāriskie šī pieminekļa apmeklētāji. Iespējams, ka šādi skati lika Augustam Deglavam (atturības biedrības “Auseklis” dibinātājs) uzdot jautājumus par proletāriešu ģimeņu likteņiem. Tāpēc viņš ķērās pie priekšvārda rakstīšanas grāmatai „Alkohols un strādnieka sieva” (1913.). Raidījums Fono-grāfs dosies ekspedīcijā, lai savām acīm varētu iepazīties ar proletāra vakara kultūru 21.gs. un pārbaudīt, vai Deglava skatījums joprojām ir aktuāls.

Progresīvās domas bībelē, Kārļa Marksa Komunistiskās partijas manifestā, ko 20.gs. sākumā paklusām lasīja arī Latvijas strādniecības aprindas, ir lasāmas frāzes, kas paredz, ka jaunajā sabiedriskajā iekārtā ģimenes, kas ir viens no ekspluatācijas modeļiem, izzudīs: „Uz ko balstās buržuāziskā ģimene? Uz kapitālu, uz privāto iedzīvošanos. Pilnīgi attīstītā veidā tā pastāv tikai buržuāzijai.; bet savu papildinājumu tā rod proletāriešiem uzspiestajā bezģimenes dzīvē un publiskajā prostitūcijā. Buržuāziskā ģimene dabiski izzūd, izzūdot šim viņas papildinājumam, un abas izzudīs, izzūdot kapitālam.”

Kamēr nav iestājies komunisms, pastāvēs proletāriskas ģimenes. Kamēr pastāv ģimenes, būs laulātie partneri. Kamēr vien būs laulātie partneri, proletāriešu ģimenē būs aktuāls jautājums, ko uzdeva Augusts Deglavs: ko darīt strādniekam vakarā un ko par to domā viņa sieva?