Nākotnes kino prognozes ir jautājums, kas nodarbina kino veidotājus, kinofestivālu radošos prātus, kā arī tos, kas primāri domā par filmu nonākšanu pie skatītāja – kino izplatītājus un izrādītājus. Straumēšanas platformu ienākšana filmu tirgū, kas būtiski ietekmējusi kino skatīšanās tendences, ir bijusi strauja, taču paredzama parādība. Kā tas ietekmējis šī brīža kino aktualitātes un kā tas potenciāli spēj mainīt nākotnes kino? Par to, kādu kino varam sagaidīt un prognozēt nākamībā, viedokļos dalījās raidieraksta viesi: režisore Marta Elīna Martinsone, režisors Juris Poškus, RIGAIFF izplatīšanas departamenta vadītāja un kinoteātra “Kino Bize” programmas veidotāja Paula Bērziņa, LKA Nacionālās filmu skolas vadītājs un režisors Jānis Putniņš. Sarunas moderatore: RIGAIFF radošā direktore Sonora Broka.

“No kinoteātra vai retrospektīvu veidošanas viedokļa, [..] cilvēki nāk uz jaunām filmām. [..] Viņi grib tikt pārsteigti.” – Paula Bērziņa 

“Tas būtu naivi domāt, ka kino skatīšanās prakse, kā mēs to zinājām bērnībā vai pat salīdzinoši nesenā pagātnē, nemainīsies.” – Jānis Putniņš 

Projektu “Kino Eizenšteins” veido filmu studija Mistrus Media sadarbībā ar Radio Naba.

“Kino Eizenšteins” nosaukums veidots atsaucoties uz slaveno Rīgā dzimušo kinorežisoru Sergeju Eizenšteinu, kurš bija ne tikai izcils kinorežisors, bet arī viens no izcilākajiem 20. gadsimta kino teorētiķiem.

Kino izglītība profesionālajā vidē mūsdienās prasa nodrošināt jaunus formātus, kas ietvertu neformālās izglītības aspektus. „Kino Eizenšteins“ ir izglītības aktivitātēs bāzēta iniciatīva ar mērķi radīt antoloģiju par kino profesionāļu darbības vēsturi un kino režijas un kritikas nozares attīstību Latvijā. „Kino Eizenšteins“ ir kā alternatīva kino mācīšanās un izzināšanas vide, bet reizē arī laikmeta liecība un dokuments.

Projekts tapis ar Valsts kultūrkapitāla fonda konkursa “KultūrElpa” un Kultūras ministrijas atbalstu.